تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
روحانی: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؛ کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند
رییس جمهوری گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می توانند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.....
رییس جمهوری گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می توانند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.....

اوج نیوز: رییس جمهوری گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهرها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می توانند خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند.

به گزارش «اوج نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا بود. در طول این مدت یعنی در یک سال و چند هفته گذشته، به صورت منظم جلسات ستاد را بدون تعطیلی برگزار کردیم و مصوباتی داشتیم. هفته بعد یعنی بیست و سوم اسفند و هفته بعد آن یعنی ۳۰ اسفند نیز جلسه خواهیم داشت. امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم.

وی با بیان اینکه جایی که مراعات نمی‌شود، باید گله بکنیم و جایی که پروتکل‌ها رعایت می‌شود، باید تشکر کرد، اظهار داشت: سه هفته است که به جز یک استان که دچار مشکل شده است، آنهم از یک ویروس جهش‌یافته که به خاطر تردد مسافران از یک کشور همسایه بوده است، مابقی استان‌ها خوب عمل کرده‌اند. هم تیم درمانی و هم مدیریت استانی خوب عمل کردند و هم نیروهای انسانی بسیج شده و مردم نیز مراعات کردند.

رییس‌جمهور ادامه داد: امروز جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جاها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پرجنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمدهای خانوادگی، ترددهای خانگی و سفر بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آنها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آنها است.

به گفته رییس‌جمهور، نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند وگرنه دچار موج چهارم می‌شویم که مشکلات زیادی برای فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید ولی خواهش می‌کنیم در ترددها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنند. ممکن است در جایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند.

رییس جمهوری گفت: ما امروز برای عید مصوب کردیم سفر برای برای شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیروها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می کنند و مردم توجه کنند.

وی افزود: البته ما می‌دانیم یک بار روانی خاصی برای مردم است این یک سال و دوسال خانه نشینی‌ها، خستگی ها و آثار روانی داشته است و برای بسیاری از کسب و کارها که یک سال است تقریبا به طور کامل تعطیل شده و فشارها زیاد است اما در عین حال اگر سفری انجام گیرد حتما در شهرهای قرمز و نارنجی نباشد و بقیه جاها با مراعات صد درصد رعایت پروتکل باشد وگرنه ما سلامت خود و جامعه را به خطر انداختیم.

روحانی با یادآوری تاب آوری نظام سلامت کشور گفت: یک شهری ۱۰ تا بیمارستان و چند هزار تخت دارد، به هر حال از نظر تخت محدودیت‌هایی داریم. تخت آی سی یو محدودیت‌های بیشتری دارد. نیروی انسانی که مراقبت‌ها را انجام می‌دهد این نیروی ماهر توانی دارد یک شیفت می تواند کار کند نمی شود ما بگوییم این نیرو دو شیفت بدون مرخصی در روز کار کند این شدنی نیست.

وی گفت: توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی